Hikayat jari Dang Amai

Sumbangsih untuk Bonda Almarhumah Dayang Hjh Halimah Hj Yussof




Malaysia:
  • VANILLA PASTRY BANDAR BARU BANGI.


  • Brunei Darussalam
  • BEST EASTERN BOOK STORE BRUNEI DARUSSALAM
  • LE APPLE BAKERY
  • PUSTAKA REMAJA


  • On-Line Sale:
  • JEMARI SENI
  • E-KEDAI














    PURIH BANGSA

    Brunei tanah air kita
    Warisan berkurun lamanya
    Budaya Melayu teras bangsa
    Islam cara hidup kita

    Kita purih pancir mulia
    Tabah gagah berhemah tinggi
    Bermaruah dan berperibadi
    Bersopan sedar harga diri

    Masa depan penuh cabaran
    Kita ungkayahkan dengan iman
    Dengan ilmu bakti setia
    Ikhlas amanah kerana Allah

    Bangunkan kemakmuran
    pelihara keamanan
    Teguhkan kedaulatan
    Tegakkan keadilan
    Junjunglah kebenaran
    Hidupkan kerohanian
    Ajaran Allah kita turutkan

    Tegak bersatu mendukung negara
    Brunei sejahtera bumi tercinta
    Taat setia rakyat bahagia
    Di bawah naungan Sultan kita





    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Anak pemagat dibawa lari,
    Dibawa oleh anak Benggali;
    Mari tuan duduk kemari,
    Makan sirih bersama kami
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




  • << February 2006 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01 02 03 04
    05 06 07 08 09 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28




    Monday, February 27, 2006
    Disubuh duapuloh tujuh februari

    Hujan yang Indah

     

    Tika jaga dari lena yang pules

    Hanya kata Alhamdulillah

    terzahir dari bibir ku yang judes…

     

    Ya Allah...

    Ya Rabbi...

    Tiga puloh sembilan tahun

    Kau relakan hidup dibumi Mu

    Untuk mengutip pahala yang kau tabur

    Tapi dosa pula yang banyak dikumpol

    Subhanallah…

     

    Engkau turunkan satu bala

    Mengejutkan hamba Mu yang pada leka

    Pun tetap jua alfa

    Na'uzubillah...

     

    Mata sudah lama kau saksikan cerita nista

    Telinga sudah lali mendengar irama dusta

    Lidah sudah kebas berkata benar

    Tika diri ingin setia...

    Nafsu datang meronta...

    Membutakan mata...

    Memekakan telinga...

     

    Pancarkanlah Nur Iman kelubok hati ku

    Lembutkanlah lidahku mendendangkan ayat suci Mu

    Bukakanlah telinga ku untuk mendengar laungan nama MU

    Teggakanlah kaki ku untuk ku berdiri menghadap diwaktu lima Mu

    Tunjukanlah ku jalan menuju keredhaan Mu

    Untuk ku kutip kembang syorga Mu

    yang terkambus didasar lautan dosa ku

    Sesungguhnya aku tidak layak masuk ke Syorga Nur Jannah Mu

    Pun aku tidak sanggup tinggal di Neraka Jahanam Mu

    Ya Allah terimalah sujud dan tawaduk ku

    Sesungguhnya Engkau yang maha belas

    Ar Rahman...

    Ar Rahim…. 

    Posted at 10:18 pm by ninasuria

    infa
    February 28, 2006   01:11 PM PST
     
    kak nina......

    Terharu fa bc sajak@puisi ni, sayu jeeee....

    Selamat Puja Usia Kak Nina.....
    pinkJambu
    February 28, 2006   01:16 PM PST
     
    cantiknya pic di atas tuuuuu kak.

    sayu dan damai. tenang dan pilu baca poem kaknina . semoga NUR IMAN tu turut melipah ke atas pink jugak kak. dan semoga melimpah ruah ke atas hati kita semua. AMEEN.

    kak, kek tu kecik la, tak muat nak susun lilin sampai 39 batang! camne nihhh..takpe lah..kita org pegang je lah..sorang sikit..ekekekke. ampunnnnn
    nina
    February 28, 2006   03:44 PM PST
     
    Infa
    Trimakasih ucapan dan kad yang manis itu. Terasa diri ini tersangat kerdil disis Nya Fa :'(

    PinkJambu
    Pic tu akak pinjam dr rumah yuzef, kalo nak amik linknya :)

    btw thanks 4 pic kecik pink tu, syomel sgt.. masyam org sebelah tu gak :) yang pesen rambut pokok 'kelapak'. Tak dpt diungkap ngan kata2 so sweeeet..
    birunila
    March 1, 2006   08:11 AM PST
     
    nin,
    sajakmu... :p
    kak mon
    March 1, 2006   10:58 AM PST
     
    birunila :o

    p/s pink tak dpt bygkan tengok da7crownies peggang lilin yang tak cukup tempat kek kecil tuh, rasa mcm akak tgh mandi lulur dihari persandingan(sebelom naik pelamin) :P
    JiD
    March 1, 2006   08:57 PM PST
     
    uiiiiiiiiiiii...touching nyer baca nukilan kak nina nih..bleh tahan kaknina kalu bersajak..kalah sume gurindam2 lain...insaf nyerrrrrrrrrr baca...sungguh halus sentuhannya...heheheh...
    Kekanda Nina..selamat ulang tahun ya..moga sentiasa dirahmati dan diberkati hendaknya..ameen...
    kaksu
    March 2, 2006   11:19 AM PST
     
    nin, kirim gambar ni kat kaksu... nak kirim kat alang...
    nina
    March 2, 2006   12:18 PM PST
     
    Jid
    muka merona pinkjambu *semunyikan blusher M.A.C kat blakang* betul ker kalah gurindam noorsuraya tu :P

    Kaksu
    dah kita pos ngan kori DHL(deliveryhasinahlaju) hikhikhikhik :D:D:D
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry


    Blogdrive