Hikayat jari Dang Amai

Sumbangsih untuk Bonda Almarhumah Dayang Hjh Halimah Hj Yussof




Malaysia:
  • VANILLA PASTRY BANDAR BARU BANGI.


  • Brunei Darussalam
  • BEST EASTERN BOOK STORE BRUNEI DARUSSALAM
  • LE APPLE BAKERY
  • PUSTAKA REMAJA


  • On-Line Sale:
  • JEMARI SENI
  • E-KEDAI














    PURIH BANGSA

    Brunei tanah air kita
    Warisan berkurun lamanya
    Budaya Melayu teras bangsa
    Islam cara hidup kita

    Kita purih pancir mulia
    Tabah gagah berhemah tinggi
    Bermaruah dan berperibadi
    Bersopan sedar harga diri

    Masa depan penuh cabaran
    Kita ungkayahkan dengan iman
    Dengan ilmu bakti setia
    Ikhlas amanah kerana Allah

    Bangunkan kemakmuran
    pelihara keamanan
    Teguhkan kedaulatan
    Tegakkan keadilan
    Junjunglah kebenaran
    Hidupkan kerohanian
    Ajaran Allah kita turutkan

    Tegak bersatu mendukung negara
    Brunei sejahtera bumi tercinta
    Taat setia rakyat bahagia
    Di bawah naungan Sultan kita





    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Anak pemagat dibawa lari,
    Dibawa oleh anak Benggali;
    Mari tuan duduk kemari,
    Makan sirih bersama kami
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




  • << September 2006 >>
    Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
     01 02
    03 04 05 06 07 08 09
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30




    Monday, September 18, 2006
    Teropong

    Tetiba hati gatal nak pinjam teropong Halela. Apa lagi! terkejut badak aku dibuatnya. Walaupun aku dah tahu tentang teropong ajaib ni beberapa waktu dahulu. Tapi Aiman tak kesah! Sekarang bila tengok dengan mata kepala sendiri???? kak Mon kesah!

    Dari sebuah kesebuah rumah jiran aku geledah. Macam cik Joyah kepoh pulak aku dibuatnya.. Bayangkan dengan teropong ini aku dapat membelek kawasan rumah jiran begitu terperinci. Superb! Tapi luarannya aje tau!

    Ooooo jiran depan aku tuh punya swimming fool. Tongue

    Wah! besarnya secret garden orang sebelah tuh.. Hurmph

    Eh... Si Labu tuh dah besarkan rumah dia??? Wink

    Ek! cik Tipah dah beli empat motor k a r... Surprise

    Allah! Sanisah Huri dah bena tembok Berlin lah..Shocked

    Lebih menakutkan lagi jika camera x-ray tu benar-benar ada... Pasti jiran sebelah aku tuh tak dapat tidur malam.. Dok mengendap jiran-jiran sumbat TV pleaseMaaah baru? Pak Tempe balik guna lori balak? Mr.X bawa balik galfren baru? Atau kak Mon masak apa?Oooops... Aiman tak kesah! ShadesAsal dia jangan teropong kak Mon tengah tutttttttt...

    ~Sekapur Sireh~

    Semalam aku teropong kelangit, bulan sudah semakin turun. Harap-harap anak bulan ramadhan hari jumaat ni nampak dilihat. Dapat juga cuti awam hari sabtu nih! HR kami pun turut meramalkan hari sabtu bermulanya puasa. Dia teropong guna kalender cina semalam hehehe...

    Minggu lepas aku sudah membuat beberapa eksperimen untuk menambah koleksi Sinah Bisc. Hasilnya? Alhamdulillah dapat dicanangkan. Beberapa orang yang terdekat dengan ku menjadi jodol produk Sinah Bisc. Biru Unggu Cinta, Mashita, Batu Bungan dan ada dua tiga nama lagi.. BIARLAH RAHSIA... aisyeimen... Tunggu entri seterusnya... Jika untung pelampong... Timbul! Jika malang sauh... Tenggelam! Selamat berpuasa... semoga bulan penuh berkah ini membawa rezeki kepada kita semua. Amin.. Amin.. Amin Yaraballalamin

    Posted at 06:27 am by ninasuria

    JiD
    September 19, 2006   09:59 AM PDT
     
    kakmonnn...nak juga teropong tu...nak juga..nak juga..nak juga...

    wooo...patutla smlm tak dtg umh jid..main teropong dari jauh je yer??**buat muncung donald duck**

    Yehhh!!nanti bleh makan biskut byk2...yehhh!!!leynah..cepat siap sedia dgn tupperwar Barbie yg kale pink tu byk2..kalu tak cukup nanti Chik Idah beli lagi..nanti kita nak kutip kuih kat dapur Babu...**bisik kat tinger leynah diam2**
    halela
    September 19, 2006   08:02 PM PDT
     
    Klela ada dengar berita baik untuk pengguna internet di Brunei hari ini...tunggu entri itu!
    tulip
    September 19, 2006   09:23 PM PDT
     
    kak mon, nama yg mula huruf 'm' tu macam lain je tajuknya dr yg lain... kaler apa nak guna? ;)
    kakmOn
    September 20, 2006   07:33 AM PDT
     
    JiD
    teropong tuh ko mintak jer kat google. senang jer tuh!

    leyn suwoh mokcik Idah cuci dapor pas kemas biskot tu dlm tpwer :P

    tulip
    jan risau! kakmOn pasang mekap cina opera kat 'M' tuh muahahhaha.. ko mesti tunggu yah! *kelip2 bulu mata minnie klavu*
    Nina
    September 20, 2006   07:34 AM PDT
     
    Halela
    Wah! kalela nih memang power, tabik spring Nina ;)
    kaksu
    September 29, 2006   12:25 PM PDT
     
    nak order biskut Biru Ungu Cinta... 1/4 Belon ahaks
    kakmOn
    September 30, 2006   09:31 AM PDT
     
    kaksu 1/4 BELON???? *garu keypaaale*
     

    Leave a Comment:

    Name


    Homepage (optional)


    Comments




    Previous Entry Home Next Entry


    Blogdrive