Entry: Alam merepek(?) Saturday, November 20, 2010



Salam petang sabtu. Cuti sekolah tidak lama lagi akan bermula. Pasti anda sudah siap dengan rancangan liburan yang mengasyikkan. Anak-anak jua ribut bertanyakan benda yang sama. Tapi dalam kepalaku penuh dengan 'agenda rahsia' yang bersusun rapat.

Di ruang depan, Lutfan, Leynah dan Mairah sibuk dengan 'alam merepek' mereka. Kedai buku yang dibena mereka itu benar-benar membuat ruang depan itu sudah terbalik 180 darjah ke bawah dan sekali gus membuat kepalaku weng semacam.

Aku terus masuk ke makmal kecil ku, mengeluarkan peralatan fondant yang seperti mainan play-dough itu.

Minggu ini ilhamku benar-benar cemerlang. Dan dua biji kek kahwin tiga tingkat siap ku replikakan. Dan sebiji lagi akan menyusul untuk ku tangani hasil dari inspirasi gaun pengantin dari renda Peranchis yang di pakai oleh model Martha's Wedding. Doakan keberhasilan ku yah! Hingga ketemu lagi..



~Sekapur Sirih~

Seminggu ini aku hidup dalam 'alam merepekku'. Idea merapuku datang mencurah-curah. Hingga satu saat aku sudah terlupa di mana aku berada.

"Babu ani angan-angan saja. Dari tadi Leynah panggil-panggil inda menjawab. Babu angan-angan kan jadi princess katak kah?" Si-Jentayuku yang memang petah berkata-kata bagai nenek-nenek itu membuat jantungku melompat. Adeeeeeh...

   0 comments

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments